Oceniać będę:
wykonanie plakatu – pomysłowość, oryginalność, staranność wykonania
prezentację multimedialną – zawartość merytoryczną, estetykę i pomysłowość, sposób przekazu prezentacji
współpracę w grupie – zaangażowanie członków grupy
Oceniani będziecie wspólnie, natomiast ocena indywidualna może ulec zmianie na wniosek grupy. Na zakończenie wypełnicie ankiety ewaluacyjne, w których określicie swoje zaangażowanie w projekt oraz zaangażowanie innych członków grupy.
Maksymalnie możesz zdobyć 30 punktów. Najciekawsze prezentacje zamieścimy na stronie internetowej szkoły, a plakaty będą dekoracją pracowni matematycznej, którą opiekuje się nasza klasa.
Kryteria oceny:
Wymagania
|
Podstawowe
(1-2 pkt.)
|
Pełne
(3-4 pkt.)
|
Rozszerzone
(5-6 pkt.)
|
Ilość
punktów
|
Jakość wykonania plakatu
|
Praca ma pewne usterki, widać jednak duży wkład pracy ucznia.
|
Praca wykonana starannie, estetycznie.
|
Praca wykonana estetycznie, cechuje się oryginalnością, pomysłowością.
|
1 - 6
|
Zawartość merytoryczna prezentacji
|
Prezentacja wykonana dosyć pobieżnie, zawiera opis kilku najważniejszych witamin, nie jest on jednak poparta przykładami.
|
Zawiera opis najważniejszych witamin, pokazane są warzywa i owoce i ich wpływ na urodę człowieka. Informacje są poprawne merytorycznie.
|
Informacje poprawne merytorycznie, spójne, pokazano dokładnie wpływ witamin na urodę i ciało człowieka oraz jak za pomocą warzyw i owoców wzbogacać własną dietę.
|
1 - 6
|
Estetyka i pomysłowość prezentacji
|
Stosowanie zbyt dużej ilości kolorów na slajdach, zbyt duża liczba slajdów, nadmiar animacji lub jej brak.
|
Konsekwencja w stosowaniu kolorów na slajdach, czytelne zestawienia barw, wyróżnianie najważniejszych elementów, ciekawa grafika.
|
Staranne i estetyczne wykonanie, oryginalność, wzorowa jakość grafiki, różne formy multimedialne (animacje, film) Przemyślana i spójna kompozycja.
|
1 - 6
|
Sposób przekazu prezentacji
|
Monotonny sposób mówienia, czytanie z kartki. Przekaz mało interesujący dla słuchaczy.
|
Prezentacja uporządkowana, konkretna i zrozumiała dla odbiorców. Ciekawy sposób przekazu.
|
Przekaz spójny, ciekawy, pełen ekspresji, świadczący o dobrej znajomości tematu. Umiejętność odpowiedzi na dodatkowe pytania zadawane przez słuchaczy.
|
1 - 6
|
Umiejętność współpracy
w grupie |
Niezbyt dobra współpraca w grupie, nierówny podział pracy pomiędzy członków grupy.
|
Dobra organizacja pracy w grupie, sprawiedliwy podział zadań pomiędzy członków grupy.
|
Doskonała współpraca w grupie. Zaangażowanie wszystkich członków grupy.
|
1 - 6
|
Ocena
Liczba Punktów
5.0
4.5
4.0
3.5
3.0